Vilken jobbig dag!

usch och fy och bläää!
Nu tänker jag dela med mej i detalj av min vidriga dag!


Jag vaknade när sne gick till jobbet, 05.30.
Kunde inte somna om först men somnade om efter en halvtimme-timme.

Sen skulle Wilma ha välling och sedan somnade vi om igen.

Klev upp kl 09.00 ca och när jag kommer upp till Wilma och ska hämta ner henne så har hon
bajsat ner heeeela sin säng. YES! Vilken trevlig start på dagen.

Jag satte henne i badet och fick för mej att jag skulle klippa hennes jobbiga lugg som retar henne i ögonen.
Så upp och in på skötbordet, fram med kam och sax.. Hon satt helt stilla och tittade på håret som ramlade ner i handduken i hennes knä, TITTA!! TITTA! satt hon och sa hela tiden.
Det vart faktist helt ok klippt när hon satt så där stilla, sist blev de väldigt snett!


Sedan va de hela morgonrutinen då, borta tänder, smörja in lilla kroppen och på med blöja och kläder.
In i köket och ÄNTLIGEN fick vi äta frukost.

Sedan efter de hade kl hunnit blivit strax efter 11 och Jossan och Lukas va på väg hit.
När dom kom så lekte vi lite tills jag fick panik över att det faktiskt bara är 2 dagar kvar tills allt ska vara
klart för flytt här hemma.

Jag bad Jossan att se efter Wilma åt mej här på nerevåningen medans jag satte igång med om-möblering där uppe! Jag bubbade våran dubbelsäng och våran tv, Wilmas byrå och Wilmas säng.

Fixade lite mysigt i det lilla rummet åt Wilma och ställde hennes saker som inte ska packas, alltså typ säng och byrå och sånna stora möbler där. Så nu är de rummet klart, bara hennes saker som ska bäras ner på flytt dagen.

Så inne i de andra sovrummet ligger allt som ska packas.

Lite mer ordning iaf, efter den storstädningen och möbleringen så var jag helt slut.
Tog de lite lugnt ett tag tills Jossan och lukas skulle åka hem.

Då var det dags att laga mat, chickenbits och ris blev det.
När jag satt och åt kom sne hem från jobbet.

Efter det så har vi varit och handlat på Willys med Snes mamma,
Wilma va lite konstig på affären men vi trodde ju hon va trött eftersom hon bara hade sovit en halv timme på hela dagen, hon brukar sova ca 2 tim.
I bilen på väg hem var hon riktigt gnällig och klängig.
Och jag ska vara ärlig och berätta hur oansvariga vi faktist va, Sne hade Wilma i knäet eftersom bilstolen satt i min mammas bil!

När vi kommer in på parkeringen här hemma så börjar Wilma spy!!
Och hon spydde inte bara en gång utan ca 5 gånger på vägen från parkeringen till våran dörr!
Hela hon, hela sne, hela sätet dom satt på och hela sätet framför dom och lite på mej som satt bredvid!
Tur att vi hade bokat tvättis ikväll!

In med nerspydda Wilma i badrummet och klä av alla ner spydda kläder och ner i badet IGEN!

Då va kvällsrutinen igång, bada, smörja kroppen, borsta tänder och ta på blöja.
Välling i soffan men Wilma velade inte dricka välling så de blev sängen direkt.

Hon tvärdecka!, hon sover gott än och de hoppas jag att hon får fortsätta göra natten igenom.
Hon har sovit så dåligt på dagarna nu den senaste tiden... Så hon har lite att ta igen.
Hoppas bara inte att det är magsjuka nu, mitt i flyttveckan!


Jaja, nu har jag iaf hunnit varit ut i tvättstugan 2 omgångar och fått alla spy saker upptvättade.
Än är det Myyyycket kvar att tvätta och vi verkar få hålla på heeela natten. :(
Men de måste bli gjort, vill inte flytta med smutstvätt i onödan för nu har vi ingen tvättstuga att "gömma" det i.
Men vi hamnade ju lite efter i tiden när spy olyckan blev. Började tvätta kl 20 ist för 19. :S

Jag är iaf HELT SLUT efter denna dag och min rygg går snart av, om 10 min ska jag skicka ut Sne i tvättis.
Nu får det vara hans tur en vända!

Allt ligger sorterat och i högar, väntandes på att bli inpulat i varsin maskin bara, så de kan han nog göra. :)
Han brukar ju ta hand om mej när jag har ont och är trött. Jag har det bra jag! ;)


Nej, nu svider det i ögonen... Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0