dagens fråga!

från M
Hej! Jag undrar hur många av dina kompisar ÄR du med nu sen du fick barn.!

svar:
Hej M! Jag vet inte riktigt om jag har förstått frågan rätt, men om du menar vilka av mina kompisar som jag hade innan jag blev mamma som jag fortfarande umgås med så är det väldigt få!
Jag har 3 stycken kvar som jag umgås med och dom har kontakten blivit mycket sämre med.
Den enda som jag fortfarande träffar flera gånger i veckan är min kompis Anna Granewåg!
Vi har varit bästa vänner sedan vi va 8 bast typ och jag tror inget kan komma emellan den vänskap jag har med henne. Men kontakten har blivit sämre även med henne.
Men jag har ju fått så mycket nya "mammakompisar" också, det blir liksom bara så att dom som har barn umgås med dom som har barn och dom som inte har barn umgås med dom som inte har barn.
I våran ålder framförallt så lever man helt olika liv beroende på om man har barn eller ej.

kram.

Kommentarer
Postat av: Dagens fråga

En personlig fråga.. Fick du mycket och stora bristningar när du var med barn? Eftersom koppen kanske inte var så stor innan? Dom är jag livrädd för.. Och att dom ej ska gå bort. Sköt om dig!

2009-11-22 @ 00:10:16
Postat av: Lollo

Jag blir så arg att man ska bli uppdelad i grupper!

Dom som har barn e med dom andra som har barn, och dom som inte har barn är med dom som inte har barn, och efter klädstil och allt sånt där jävla skit!

Kan folk bara skita i sånt och umgås med den dom vill umgås med!

2009-11-22 @ 13:28:20
Postat av: WS

Lollo > Det är nog lite krångligt, i vissa fall, att umgås med de som har barn och man inte har det själv, eller tvärtom.

Det är nog lätt att man känner sig utanför, lite i vägen och väldigt oförstående eller t.o.m. dum då man inte gått igenom samma process själv och inte har egna erfarenheter. Ingen vill ju någonsin känna sig dum eller utanför när man är med någon.



Sedan har man nog inte lika mycket ork och tid att gå ut och festa som många i den här åldern gör. Kanske kan man bara vara med varandra 50% av gångerna (resten ska det festas på! eller dylikt) och då blir ju kontakten sämre och sämre - om man har otur :)

2009-11-22 @ 22:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0