Vilket helvetes dygn!!!

Ja, Kan börja med att säga att det 'är ett under att jag sitter här nu, att jag har tid med det alltså!
Wilma ska få tand nr två och har förvandlats till ett monster, för ett tag (hoppas vi).
Herregud! Hon vill inte äta och inte sova.. Inatt somnade hon först åtta, sen vid nio vaknade hon
och var helt hysterisk. Det gick fort att lugna henne men då började hon skratta och prata ist!
Både jag och sne stod där och buffade en Wilma som hade stora vakna ögon och som låg och
prata och skratta, tillslut hon vi överens om att det bara va att ta upp henne.
Så kl nio va hon uppe igen :S
Somnade om i vagnen ca kl 22.00.
Då ställde jag in vagnen i hallen så hon skulle få somna in ordentligt innan jag lyfter upp henne i sin säng.
Går ca, 5 min sen är hon vaken igen..
Försöker att lägga henne i sängen några gånger men de är totalt meningslöst!!
Så tänker jag på det jag läst.-. att man ska absolut inte ge efter om man engång lagt dom i sängen,
Och samtidigt så ska man se till att sängen bara är en sovplats?
Aja, upp kom hon iaf igen och igen och igen..
Kl 00.00 när vi hade badat henne, gett henne alvedon, sugit ut allt snor ur näsan och gett henne nässpray.
Då somna hon äntligen, och utan problem!! :)
Men! Kl, 04.00, då skrek hon igen! :(
Både jag och sne va in en varsin gång och buffa.
Vaken igen.. jaha, in med henne i våran säng då--
Hon är vaken och ligger och pratar och gnäller från och till ända tills kl är halv åtta,
Sne går ner och värmer vällingen men hon vill ju självklart inte äta! :s
Vi  gick upp ca kvart i åtta. sne vaggade henne i vagnen en kort stund och då somnade hon..
Jag och sne deckade på varsin soffa direkt!
Sen, vaknar jag till av att jag tyckte Wilma snacka..
Så hör jag ett glidljud och sen att nått ramlade i golvet!
Jag va tyst en sek, innan jag hörde att det faktist var Wilma som hade ålat sej ur vagnen!!
Men de va inte så farligt, hon grinade sitt rädd skrik i 1 min ca, sen va de bra..
Men nu är det selet som gäller i vagnen!
Aja,  nu är iaf sne ute på en promenad med henne.
Det är skönt!! :D
Vad skulle jag göra utan honom?! :D


Anna är på väg hit, dom kom ju hem från napa igår!!
Ska bli kul att höra hur dom har haft det! :)

Ja, juste! Vi åkte med mamma och stefan och köpte den nya sängen igår också..
Så inatt sov vi i den.. inte speciellt länge men men..
Hela dagen igår va ju bara motgångar kändes det som!
Jag höll på att bryta ihop igår kväll när Wilma höll på..
Då velade jag bara krypa ner bredvid mamma i soffan och titta på bolibompa, 5 år och inga bekymmer!! :D

hejs.

Kommentarer
Postat av: Linn

Har ni ingen speldosa? :)

2009-07-25 @ 14:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0