Taggad till tusen!

Anonym om Hej igen!:
om hon vaknar på nätterna, ta inte upp henne ur sängen, utan sätt dig nedanför hennes säng och bara sitt där, eller håll henne i handen och låt henne skrika på, de kanske kan funka
men de är bara att kämpa på att vara envis, men hon behöver inte promt ligga i sin egen säng. om du vet nått ställe som hon sover jätte bra på, låt henne sova där.

Fick den här kommentaren och kunde ju inte svara efter som personen inte lämnat nåt efter sej så svarar i ett inlägg ist! :)

Tack för tipsen ska jag börja med att skriva! :P
Men att låta henne ligga och skrika är ingen idé.
För det första så mår jag själv dåligt om jag inte gör något åt att hon skriker.
Och för de andra så skriker hon bara upp sej och blir svårare att lugna sedan.
Och för det tredje så barn som skriker sej själv till sömns får en sämre nattsömn,
barn ska vara glada och nöjda när dom somnar och det är något jag har varit väldigt noga med!
Wilma har inte skrikit sej till sömns en ända gång. Med det menar jag inte att jag aldrig låter henne skrika, jag är inte sån som kutar in så fort hon piper. Men jag låter henne aldrig bli hysterisk i onödan.-
Den gör det bara jobbigare för alla!
Men detta är ju mitt sätt,. hur jag har valt att ha rutinerna med mitt barn.
Sen finns de naturligitvis folk som gör på helt andra sätt men detta låter för mej mest logiskt! :D
Men tack för din kommentar. :P

Postat av: lillemor, mormorsmor till Wilma
 bra, Jenny, du kämpar på...du har alltid varit duktig med barn och nu har du ju en egen diamant att slipa! Ditt tålamod kommer nog från din mamma tror jag eller hur? Du kommer att lyckas! Kram mormor

Denna kommentar ser ju alla vem den är ifrån, tänkte bara skriva att tålamodet definitivt kommer ifrån mamma! :D

Kul med alla stödjande kommentarer! ;D
Tack för dom!




Nu ska vi möblera om i Wilmas rum, jag läste i boken att det kan hjälpa om man möblerar om i rummet om man fått in dåliga rutiner i den möblering som är.
Så det tänkte vi testa:P
Sen i natt är de bara till att kura stenhårt!
Hon ska INTE upp hur sängen, jag är beredd att sitta uppe hela natten och springa in och ut till henne!
Vi ska fixa en stereo och ställa i hallen uppe utanför Wilmas rum. Den ska spela lite soft musik bara,
bakrundsljus alltså! :P också något jag läste skulle kunna fungera! (ja, jag vet. Jag läser mycket!)
Sen kl 21.00 Då ska hon ligga i sängen det ska vara kolsvart och svalt i rummet.
Prostesterar hon så buffar jag henne lugn. (fan va jobbigt att man även skulle sänka sängen till botten vid den här tiden.) Sen när hon är lugn sänger vi god natt sov så gott vi ses imorgon med glad och bestämd röst 4 ggr. Väntar utanför tills hon protesterar går in igen och gör samma sak igen.
Sen får vi hålla på så tills hon sover helt enkelt.
Vaknar hon på natten så är de bara upp och göra samma sak igen.
Hon ska inte upp ur sin säng förens kl är 09.00 imorgon bitti då vi gör morgon.
Nu är jag sååååå taggad att jag inte har tid att skriva mer!
Nu ska vi passa på och möblera om hennes rum medans hon sover middag.
Vi har 30 min på oss ! ;)
Sen ska vi gå till ica och köpa frukt och en massa socker saker så vi orkar hålla oss vaken inatt och genomföra denna kur! :D

Jag håller er uppdaterade om hur de går!

Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0