Hej igen!

Tack för alla fina kommetarer om att ni gillar min blogg och tycker att jag är en bra mamma, det värmer att höra det! :D


Jag får seriöst något fel! Våra rutiner med Wilma är bara totalförstörda!!!!
Så himla värdelöst, bara för att vi skulle gå ut och roa oss en kväll och tänkta att wilma skulle sova hos sin farmor som bor på gatan mittemot oss och vi skulle ha fest i våran lokal! Vi bar till och med över hennes egna säng med hennes egna saker och sängkläder i och allt! Allt för att hon skulle känna sej trygg och att de skulle gå bra.
Men vi fick gå och hämta hem henne kl 01.00 för det gick INTE bra.
Tog hem henne men då va ju sängen kvar där, och efter som alla i familjen sover dåligt om hon sover emellan oss så bäddade vi ut bäddsoffan i hennes rum och fixade kanter av kudda och grejjer-
Hon sov direkt och hela natten. Men där va de förstört!
Natten efter vaknade hon och va vaken flera timmar, hon är inte ledsen eller nåt snarare tvärttom hon är gladare än gladast.
Våran fia är ju glad nästan jämt på dagarna men hon är ännu gladare på nätterna om hon är uppe!
Den där natten när hon skulle sova hos sin farmor va alltså den 27 juni! Och ända sen dess har hon varit en nattuggla.
Jag är så sur på mej att jag promt skulle ha den där J***a festen. Den hade jag klarat mej bättre utan!!
Jaja, nu är läget som det är och idag har jag startat ett forum på anna Wahlgren.com för se om någon svarar!
Känns som att vi har provat allt men ingen funkar ju!
Har kurat och kurat men utan resultat!
Men ikväll när jag läste boken så stog det att man kunde möblera om rummet och lite sånna tips så imorgon på dagen ska vi göra alla dom tips jag fått och sen på kvällen är det stenhårt för våran diamant!
Upp ur sängen ska hon inte förens kl 09.00 om jag så ska sova i spjälsängen med henne!
Ni som inte vet de så har jag absolut inte hjärta att låta henne ligga och skrika isf måste jag vara med henne i rummet.
Så om jag så ska sitta där inne hela natten och buffa från och till!

hejs !

Kommentarer
Postat av: cissi

vad duktig du är jenka! vart kommer ditt tålamod ifrån? - jag vet, du har sparat på det hela ditt liv tills nu när du fått wilma!!

2009-07-28 @ 08:33:28
URL: http://fullthus.blogg.se/
Postat av: lillemor, mormorsmor till Wilma

bra, Jenny, du kämpar på...du har alltid varit duktig med barn och nu har du ju en egen diamant att slipa! Ditt tålamod kommer nog från din mamma tror jag eller hur? Du kommer att lyckas!

Kram mormor

2009-07-28 @ 10:43:34
Postat av: Karro, Mamma till Liam bus<3

Det är bara att fortsätta som du gör, en dag kommer du lyckas få Wilma till era rutiner igen.



Vi hade det väldigt bökigt med Liam under ett par veckor när han lärde sig ställa sig upp i sängen och överallt. Då fick vi gå ut och gå och han fick somna i vagnen för att få han att somna. Sen gav det sig med tiden och nu får han böka i sin säng tills han somnar.

Men när Wilma vaknar så där om natten, har du testat att gunga henne i vagen till sömns eller gillar hon inte de?

2009-07-28 @ 12:40:33
URL: http://karroh.bogg.se
Postat av: Anonym

om hon vaknar på nätterna, ta inte upp henne ur sängen, utan sätt dig nedanför hennes säng och bara sitt där, eller håll henne i handen och låt henne skrika på, de kanske kan funka

men de är bara att kämpa på att vara envis, men hon behöver inte promt ligga i sin egen säng. om du vet nått ställe som hon sover jätte bra på, låt henne sova där.

2009-07-28 @ 12:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0