del 4. (11 januari -09)

den där edan. gjorde verkligen sitt jobb! :)
jag sover och vaknar då och då av att dom kommer in och känner på mej och bebis..
vid 02.00 kommer dom och sätter dropp på mej för att jag inte hade ätit något på 2 dygn,
nästan 3 :O så då fick jag dropp eftersom att jag fortfarande inte ville äta.
vi fortsätter sova.
jag vaknar vid 03.19 och väcker sne.
jag har inte ont men ett väldigt tryck  neråt.
man kan se på ctg kurvan att jag har kraftiga värkar..
coolt att jag inte känner av dom! :)
går så ett tag. bena bär knappt när de kommer en värk för trycket blir så enormt.
jag ringer på klockan och tror att bebis tänker komma nu!
hon undersöker mej och jag är öppen 7 cm! :O
och klockan är typ.. 06.15
innan jag somna va jag öppen 3 :O
här har de gått undan, och smärtfritt också! heja eda!
sen går de en halv timme..
sen ringer jag på klockan igen och säger att nu kommer den!!!!
de känndes verkligen som att hon skulle ploppa ut..
och jag kunde inte hålla emot när de kom en värk.
kroppen bara tröck på hela tiden..
som att spy fast neråt! :O
hon undersöker mej igen och nu är jag helt öppen!
3 cm på en halvtimme! :O
de är bara en liiten kant kvar..
06.50 får jag första krystvärken!
fan va häftigt! :D
vilken kännsla att få pressa på allt man bara kan!
och vilken kraft man får!
jag krystade och pratade på för fullt. :)
efter varje värk frågade jag om dom såg henne typ..
ser ni huvudet? frågade jag..
jaa, jag ser de där inne svarade hon
har hon hår? skrek jag.
ja, mycket svart hår!
herregud va nyfiken jag blev..
jag trök så jag trodde jag skulle döö!! :D
men jag skarattade och pratade hela tiden.
de gjorde inte ont nu heller. jag hade bara ett hemskt tryck neråt!
jag frågade efter typ varje värk om de va mycket kvar..
en liten bit till va de jag fick till svar hela tiden.
tillslut frågade jag ungefär hur många värkar?
4 st, svarade hon!
okej, jag tröck och tröck!
efter 2 st kom hon! :O
07.25!
en liten flicka!
51 cm
3469 g
och vilken grej!
jag verkligen kännde att de va en liten bebis som gled ur mej!
de enda som gjorde riktigt ont under själva födandet,
de va när hennes huvud stod mitt i öppningen, och värken tog slut!
så hon fick sitta så, med huvudet mitt i hålet!
de kändes kan jag lova! :) men de va sån kort stund! :P
sen när hon va ute hade man glömt de! :)
De va en sån himla häftig känsla när man va klar hon låg på bröstet, så efter 7 min
kom moderkakan ut. och när den va ute.. då kände man sej helt tom!
så himla skönt! de är obeskrivligt!
sen va de inte lika skönt när man skulle sys!
jag sprack inte nån stans men jag fick 4 st bristningar på insidan.
ett stygn på varje vart de, så 1 stygn, på 4 olika ställen.
de gjorde ont. eller de sved..
jag blev så jävla arg på henne då! :P
låg och svor gjorde jag.. haha!
hon va inte direkt försiktig! ;)
sen när de va klart så va de så himla underbart!
allt va som bortblåst! hur ont man hade haft hade man redan glömt!
liam och mamma kom nästan direkt när de va klart!
vi hade inte ens fått in fika brickan än.. :P
sen fick vi in den och de va hur gott som helst!!!!
jag som inte hade ätit ordentligt på 3 dygn!! :O
sen efter de fick jag gå och duscha, de gick bra de också.. :)
de va hur skönt som helst, sen satt jag på mej mina egna kläder så
tänkte jag att vi skulle gå upp på BB men jag skulle visst åka säng..
jag va ju hur pigg som helst!! :D
på BB stannade vi över dagen och då hade vi besök av:
min mormor
min morbror och hans tjej,
min moster
och mamma så klart <3
sen kom snes mamma
brorsa och jossan och elvira.
sen när alla hade åkt så gick vi in på rummet,
vi skulle få åka hem när dom sett att hon ammade,
men hon bara sov och sov, och velade inte äta,
så när de va middagsdags så gick vi och åt,
sen efter de så velade hon äta.
så sne fick kasta sej på larmknappen,
och så kom dom och tittade när hon ammade..
och de såg bra ut.. så nu kunde vi äntligen skriva till mamma att hon skulle komma! :D
så vi lämnade BB ca kl 19.30
och hon är född 07.25 :)

Kommentarer
Postat av: cissi

vilken underbar berättelse Jenka!! Fast jag var uppdaterad under hela tiden o vet hur allt gick till kunde jag inte hålla inne tårarna!!

2009-01-21 @ 12:57:24
Postat av: Anna - Om livet som ensamstående mamma och hundtokig!

Din stackare! Låter som om det var jädrit jobbigt till en början. Tur att EDA hjälpte, håller med dig - Heja eda!!



Mentrots att det gör ont så är det ju värt det :D

Ser att det snart kommer en till guldklimp, vad härligt! Hur funkar det bli ravid igen så tätt på?

2010-03-05 @ 22:12:27
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0