del 2. (9 januari-09)

jag vaknade på morgonen och hade en aning ondare än när jag gick och la mej..
men inte så ont så vi skulle åka in eller,
dagen flöt på som vanligt, vi tog en promenad till tempo och handlade,
för att skynda på de hela.. sne va hemma från jobbet den här dagen,
idag måste de ju bli bebis tyckte jag!
fram emot kvällen hade värkarna blivit mycket starkare och jag va tvungen att flåsa mej igenom dom..
nu kom dom med 5 min emellan.
vi drog iväg med snes mamma och handla på seglet,
vi fick stanna då och då och jag va tvungen att andas bort värken.
så ringde tima (min faster) och fråga hur de gick.. hon hade hört att jag hade värkar,
jag berättade hur de va och att jag va less för dom hade ju faktist håll på ett dygn nu..
hon sa att de va exakt lika för henne, men att hon hade åkt upp ändå bara för att kolla om
de hade hänt nå.. och då va hon öppen 5 cm..
ett litet hopp tändes för mej., kanske va de på G ändå.
jag som hade börjat tvivla på att de va nån bebis som velade ut..
men på kvällen iaf så ringde vi in och kom överens med dom på förlossingen att vi skulle åka
in på en kontroll.. 
ca 18.00
vi kommer in till förlossningen och får komma in på de första rummet,
blir kopplad till ctg, och får ligga så ca en halv timme..
sen kommer dom in och ska undersöka mej..
jag är öppen 2 cm och de är fortfarande en halv cm kvar på tappen..
och huvudet står väldigt lågt!
de har definitvit hänt saker,
men de är ju en bit kvar, så vi blir hemskickad.
mamma har vart med undertiden utifall vi skulle få åka hem igen.
så vi går till bilen och åker hem..
vi ska komma tillbaka när de är tätare och starkare värkar..
så hem igen.. sitter vid datorn och tv för att fördriva tiden..
inte mycket händer,
vid elva tiden så tycker jag att dom gör lite ondare och dom kommer med 4 min emellan..
vi åker in igen..
ca 23.00
vi kommer in till förlossningen igen..
blir kopplad till ctg igen och får ligga en halvtimme igen,
mamma är med och kollar även denna gång..
sen blir jag undersökt och de har inte hänt ett skit!!
vi blir hemskickad igen, med en sovdoz denna gång.
jag måste få vila säger dom..

forts.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0