del 1. (8 januari -09)

Det började på kvällen när vi hade lagt oss i sängen och skulle kolla på en film.
Jag kände att de gjorde ont långt ner i magen och i ryggen med jämna mellanrum..
men jag tänkte inte på de för de gjorde ju absolut inte skit ont.
och man velade ju inte ställa in sej på att de kunde vara på G..
så jag tänkte att de säkert bara va förvärkar.. men under natten blev dom lite starkare.
jag vaknade med ca 20 min emellan.. och jag började klocka bara för skojs skull.
och på 2 tim hade jag haft 8 st värkar..
på morgonen fortsatte de, och hela dagen, dom blev lite starkare och jag började
tänka att de kanske va på G ändå. jag smsade med sne hela dagen och höll honom uppdaterad. :)
mamma kom hem till oss och hälsade på efter att hon slutade jobbet eftersom jag berättade för henne
att jag trodde jag hade värkar. när vi suttit här i ca en tim och snackat och jag hade
haft värkar med 6 min emellan hela tiden tyckte mamma att jag skulle följa med henne hem,
eftersom sne skulle jobba till kl 20.00
hon tyckte att de verkade som att de va nåt på G.. så jag packade bb-väskan och följde med mamma hem.
de fortsatta i samma takt, mellan 6 och 4 min emellan och inte allt för starka!
vi åkte hem till min moster efter ett tag och fikade med henne. hon började att klocka värkarna..
som nu hade avtagit lite i mellanrummen men blivit starkare..
nu va de 8 min emellan men dom va mycket starkare..
nu va klockan snart över 20.00 och sne slutade jobbet..
jag tyckte inte att värkarna va så jobbiga så jag velade inte åka in till förlossningen..
så mamma skutsade hem mej och jag och sne klockade vidare..
bara för att ha koll på hur dom kom. de va fortfarande 8 min emellan.
vi gick och la oss. men de blev inte mycket sova för min del,
dom gjorde inte helvetes ont men dom kändes.. så jag vaknade var åttonde min,
tillslut ringde sne till förlossningen för att höra med dom vad dom tyckte jag skulle göra..
en barnmorska vela snacka med mej, så jag förklara för henne hur de kändes o hur
ofta dom kom m.m hon tyckte att jag skulle ta 2 st alvedon och försöka sova..
jag tog aldrig nån alvedon men försökte sova iaf.. de gick ju som tidigare..
jag slumrade från och till hela natten...

forts..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0