En frågestund!

Ja, om jag tittar på staistiken dagarna runt där Wilma föddes.
Så hade jag över 300 besökare dom dagarna. :O
Och jag har ju inte en aning om vilka alla är, och har ju givetvis en massa funderingar
kring vilka alla är och vad dom tycker om bloggen och liknande, och ni
som är alla dom där 300 måste ju ha en del funderingar om mej också?
eftersom att ni fortsätter läsa min blogg så antar jag att ni tycker att de är roligt?
Men den kan ju inte vara så himla tydlig att ni undrar över saker och ting?
Och jag vet själv att jag har en massa funderingar och frågor till dom
som bloggar om samma sak som mej, men jag är ganska feg när de
gäller den saker så jag kommenterar sällan!
Men nu tycker jag att ni ska passa på att fråga.
Den här bloggen skriver jag öppen för att jag vill att folka ska kunna läsa att
alla unga föräldrar inte är dåliga föräldrar, så jag ska svara ärligt på ALLA
frågor jag får. Så va inte lika feg som mej!
Fråga vad ni vill, jag är som en öppen bok! ;)

Kommentarer
Postat av: Ida

hej. jag undrar vart och hur man kan börja på den där mamma och barngruppen? låter kul. skulle oxå vilja träffa lite nytt..

2009-02-12 @ 01:27:26
Postat av: Lotta

Hej! Jag ramlade över din blogg genom en bekant. Det jag undrar är om allt verkligen är så rosenrosa gulligt och mysigt precis hela tiden som du beskriver det? Jag antyder inte att du är en dålig förälder, tvärtom så tycker jag att du är väldigt duktig för din ålder. Men hur tror du att det kommer att bli i framtiden? Nu skriver du iofs att du inte tycker om att vara full varje helg och ligga med massa olika killar, men det måste väll finnas ett mellanting mellan att göra det och att bli mamma vid väldigt ung ålder? Hur blir det när dina kompisar börjar gå på krogen till exempel? Du har ju inte ens provat på det livet än! Jag talar ur egen erfarenhet, jag fick barn tidigt, dock äldre än dig, och fick en livskris vid 30 då jag plötsligt insåg vad jag hade missat som alla andra hade gjort. Jag hade inte haft möjlighet att spara några pengar på banken så resor för mig och mitt barn var inte att tänka på, inte heller semestrar på sommaren. Och det var inte roligt när alla andra barn berättade vad de hade gjort på lovet och mitt barn inte hade gjort något eftersom jag var tvungen att sommarjobba. När jag läser din blogg så ser jag bara att du tar upp allt som är bra, som att du försöker intyga för antingen oss eller dig själv att allt är perfekt, det känns inte äkta och trovärdigt. Ta gärna upp det som inte funkar också, det kan andra unga mammor som läser din blogg lära sig av, dessutom så känner man sig inte så misslyckad då man ser att andra har det lika. Så våga skriv att du är trött (om du är det) att det kanske inte alltid är kanonkul att vara mamma (för det är det banne mig inte heller) att det kan vara svårt att få vardagen att fungera och samlivet med sin partner (om det är det)! Avslutningsvis så anser jag trots allt jag har skrivit att du framstår som en mogen ung tjej med huvudet på skafft, det råd jag vill ge med dig i livet är att fast du är mamma Jenny så är du bara Jenny 16 år(?)också,glöm inte bort det utan se till att nära tonårstjejen med tonårstjej saker också så kanske du kan undvika att hamna i en kris senare i livet. All lycka önskar jag dig och din fina familj, var rädd om er och var rädd om dig!

Kram Lotta

2009-02-12 @ 08:34:53
Postat av: bella

hej!

hur var det när du fick reda på att du var gravid? hur reagerade du osv. var wilma planerad? :)

2009-02-13 @ 12:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0