Äntligen!

.. Sover min lilla stjärna!
herregud, hela min morgon har varit kaos!
vaknade av att wilma låg och små gnällde,
hungrig? jajemän! jag matade henne en stund.
Sen började hon skrika, varför? inte en aning.
Bytte blöjda tog på kläder och allt de där.
Matade igen, nöjd en sek.
Sen skrek hon igen.
Fattar inte vad de är som gör att hon blir så där.
Provar alla ställningar man kan lägga henne i,
ingenting fungerar.
Hon är inte hungrig, för hon har nyss ätit länge och ur båda tuttarna.
Hon har inte svid i rumpan för hon har fått ny blöja och hon är insmörjd med idomin.
Hon fryser inte, för hon har fått rena sköna kläder på sej.
Hon ligger inte obekvämt för jag har provat alla sätt, nåt måste väl kännas bra?
ajja.
Lägger iaf henne i vagnen och börjar vagga en skrikande wilma,
Yes! de funkar. äntligen sover hon, jag kastar i mej frulle, sista mackan så börjar hon skrika! :O
Matar henne igen, båda tuttarna den här gången också.
Hon spyr lite, och rapar! :)
Tänker att nu måste hon vara nöjd.
Sovit, ätit och rapat.
Skrik IGEN!!
Jag packar ner henne i vagnen och på med alla utekläder.
klär på mej själv skor och jacka och rullar ut vagnen på balkongen.
Står och vaggar ett tag tills jag ser att hon blundar och sen går jag in.
Jippie! nu har hon sovit i snart 20 min och jag har hunnit göra med iordning
och suttit vid datorn lite.
Det ser ut som fan här hemma igen nu.
Får ta itu med de senare när sne är hemma och kan ha wilma.
Nu ska jag gå iväg till cissi! :)
Får se om sandra kommer dit med sin lilla bebis också, så man får se på honom.
hoppas! :P

hejs!

Kommentarer
Postat av: Marléne.

Hey!

Det känns som att jag förföljer dig litegrann,

men det gör jag verkligen inte.

Jag är bara nyfiken, så som alla andra.

Dessutom är jag så otroligt glad att du har fått en söt & frisk flicka!



Jag har ju själv en lillasyster & det är en viss likhet i Wilma & min lillasyster Nathalie.

Hon brukade vara så när hon var så pass liten.

Ingenting funkade.

Men för henne funkade det om hon fick närkontakt,

om man höll i henne, vaggade henne & gick runt i lägenheten. Det var dock ibland!

Du har förmodligen provat.

Att sjunga kanske lugnar? Vad vet jag liksom :D

Hur fungerar allting nu?

Jag önskar verkligen att jag hade tagit kontakt med dig så mycket tidigare.

Har alltid tyckt att du verkar så trevlig,

men aldrig riktigt vågat ta den chansen.

Nu måste jag laga mat så jag måste kila!

Ha det så bra!



Kramar Marléne!

2009-02-12 @ 22:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0