en massa info!! :D

Uträkning utgår från dagens datum: Mån 13 okt 2008.
Din graviditet startade Mån 7 apr 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Mån 21 apr 2008 (ägglossningen).
 
Du är på dag 190 av 280. (67,9%).
Du är i vecka 28.
Du har gått 27 fulla veckor och 0 fulla dagar (v27+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Sön 11 jan 2009
Du har 90 dagar kvar till förlossning.

vecka 25 :P

vecka 26 :P

vecka 27 :P

vecka 28 :P bilden är tagen precis :P


när jag gjorde uträkningen här uppe blev jag helt chockad,
de är bara 90 ynka dar kvar! :O DET ÄR INGENTING!!!!
och innan de ska vi hinna:
*hitta en fint skötbord och köpa de!
*tvätta alla kläderna och köra dom på sköljning,
* tvätta bilstolen och skölja den,
* tvätta vinteråkpåsen och skölja den också,
* hämta alla bebissängkläder hos min moster,
tvätta och skölja dom också,
* sätta ihop spjälsängen, bädda den.
* bädda vagnen.
*tvätta täcket och kudden till spjälsängen!
* köpa en badbalja.
* packa BB väskan!! :)

sen tror jag de mesta är klart,
förutom alla små saker, typ babyolja o sånna saker,
men de köper man ju med tiden också, :P
men lite stressad känner ja mej :P
man vill ju att allt ska vara perfekt när den lilla kommer,
och igår när min mamma och moster och alla ungarna va här och fika
bulla, så pratade vi om att "boa" dom säger ju att de ska ingå i graviditeten..
och jag har då inte kännt av nåt sånt behov :S hihi ..
men nu tror ja de börjar komma, jag har vart sugen att fixa här hemma massor nu,
göra klart allt, och har faktist fått en del gjort! :) de är inte likt mej, så de ligger nog nåt i det,
men nu ska jag dra o käka lunch, kassler ris och beasås! *mums*
sen ska jag fortsätta gå igenom alla lådor, kanske nån vill komma och hålla mej sällskap?? :D

hejs........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0