första dagarna hemma!

ja, nu har vi ju vart hemma med våran wilma i 3 dagar och 2 nätter,
vi åkte ju hem redan på sön kväll. hon är född på morgonen..
så vi sov aldrig på BB  vi va vara där och visade att hon kunde amma och sådär..
sen fick vi åka hem.. vi tyckte att de va skönast så :P
så dom undersökte henne och så inna också. hon va helt frisk..
vi åkte hem runt 19.00 på sön.. och när vi kom hem kom pappa och hälsade på :)
hon tyckte att hon va söt och såg ut att vara en stolt morfar! :D
den första natten gick jätte bra! :P
hon vaknade och gnällde och fick mat lite då och då..
men efter att hon vaknat och ätit vid 3 så sov hon till 11 sen! :O
gud va bortskämda vi kännde oss..
på mån va vi bara hemma hela dagen..
pappa och anna och donny kom hit och hälsade på.
anna och sara va här en sväng också..
men annars tog vi de bara lungt..
jag hade sån fruktansvärd träningsvärk i varenda muskel!! :O
och den natten gick ännu bättre! :O
hon vaknade och tuttade en gång. men då skrek hon inte ens.
bara gnällde till och jag gav henne tutten direkt och sen sov hon
ända tills halv tio! :O
jag va tvungen att väcka sne och berätta hur länge hon sovit och då va klockan nio!
jag vaknade innan henne tillochmed!
jag hade inte kännt mej så utvilad på länge..
så vid tio klev vi upp och käkade och greja..
sen kom pappa och hämta oss och vi drog ner på stan..
in på pyret och fick vagnen pumpad och köpte fler nappar..
sen vidare in på nian.. där träffade vi min farmor..
så hon  fick se henne också.
sen gick vi till apoteket o köpte en massa nödvändigt..
sen köpte pappa lite kläder till wilma,
så tröck han hennes namn på en rosa body..
jätte söt..
sen gick vi o köpte present till herman som fyllde 3 år!:)
han fick rorri pussel.. :)
sen skjutsa pappa oss hem till min moster där kalaset skulle
vara.. sen va vi där till typ halv åtta, sen gick vi hem och mös! :D
den natten va lite värre.
men ska absolut inte klaga de kunde vart mycket mycket värre! :O
men hon hade lite magknip tror jag,
hennes lilla mage va helt hård och hon låg inte stilla en sekund.
och ibland började hon tok skrika! precis som att hon fick körningar i magen,
och hon vela bara äta jätte lite åt gången..
och bajsade hur mycket som helst och spydde jätte mycket..
men under dagen har de lugnat sej.. och nu verkar de va bra :)
får se hur de går inatt,
idag har vi vart på återbesök för andra läkarkontrollen på wilma.
sen va vi ner och tittade på dj-båset som bygger på legenden,
va in på loppis och matöppet också..
sen åkte vi hem.. och snes mamma pappa och brorsa kom :)
sen har vi bara suttit och myst i soffan.
sne har legat här med wilma på bröstet och gosat och sovit! :D
mina älsklingar! <3333
men nu ska jag kolla på den arge snickaren och äta mackaroner och pastasås! *mums*

hejs......

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej Jenny, har inte läst din blogg tidigare men nu när Wilma kommit känns det förstås extra kul att få reda på vad som händer! Skönt att allt gått bra! Kram på er!/Lotta i Schweiz

2009-01-14 @ 21:46:26
Postat av: lillemor, mormorsmor till Wilma

Hej Jenny!

Du är jätteduktig med Wilma och allt! Lycka till i fortsättningen, det kommer att gå kanon!

Puss och kram till vår snorpa Jenny som har blivit mamma!Från din mormor

2009-01-15 @ 13:32:27
Postat av: Amanda

Vad bra att allt är bra med wilma och att allt går bra för er, du verkar vara en super mamma!

Kram

2009-01-15 @ 17:34:22
Postat av: Sara

va kul med en till bebis. Hr gammal är du nu med andra bebebisen? :)

2010-01-07 @ 13:32:08
URL: http://ungungung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0