bröstpump!

gud vilken underbar uppfinning!! :D
det är så här, jag har fått värsta såret på min vänstra bröstvårta! :O
fan va ont de gör, jag kan inte amma wilma på den sidan.. så jag pumpar den tutten!
gud vilken tur att tima gav mej den här bröstpumpen! tack för de* :)
annars hade min tutte vart sprängd nu.
men nu är den inte de.. utan ur pumpad och skön!
mjölken står i kylen och väntar på att wilma ska vakna och vela dricka upp den.
hon ligger här bredvid mej och sover på mage! hon älskar att ligga på mage och sover jättebra då. :)
men nu har hon sovit i snart 2 tim- så nu börjar hon röra på sej och knorra lite då och då..
så när hon vaknar nu snart ska jag bara trycka i henne den där mjölken sen ska vi krypa ner i sängen och sova! :)
det är iaf skit skönt att de funkar med flaska till henne, jag känner mej inte lika låst då heller..
jag vet att hon tar flaskan om jag skulle veta göra nåt nångång.. :D de va iaf de jag skulle komma till.
det blev ett långt upplägg bara! :P

det är så mycket jag skulle vilja skriva om, men jag vet inte hur jag ska börja o allt de där..
de blir så när de va längesen man skrev ett riktigt inlägg..
men wilma är iaf världens snällaste unge fortfarande.. sover bra på nätterna.
vaknar och gnäller lite, käkar och somnar om.. :) skönt skönt!
och på dagarna är hon också super snäll, äter bajsar tittar runt lite och somnar..
så rullar de på så.. :)  Det är så mysigt att vara mamma! :D

appropå att vara mamma! ;)
idag hände de en oväntad sak!
henke och jossan fick sin lilla bebis!
dom som hade BF 25 feb.
men hon fick havandeskapsförgiftning och de slutade med snitt idag!
men allt hade gått jätte bra och dom fick en liten kille som vägde 1654
och va 42,5 lång. han va verkligen en Liiiiiten plutt. men han mådde bra iaf!
och de är ju huvudsaken. han låg på värmemaddrass inatt och fick hjälp med maten,
men i morgon skulle han få vara med sin mamma och pappa. :D
jag är så glad för deras skull!! :D
och nu vart de ju inte alls långt mellan våra bebbar!
bara 11 dagar. kul kul! :P
Nu får vi se bara hur lång tid dom ska vara kvar på sjukhuset..
om dom är kvar på mån kanske vi kan kolla in till dom efter vi har vart på öron men wilma.
de är inget fel på hennes öron ska jag bara skriva!
de låter så allvarligt när man skriver att vi ska till öron..
men de är en rutinkoll bara! eftersom att vi inte stannade på BB så får vi gå på öppenmottagning ist,
annars görs den kollen på BB. :)
men nu längtar jag tills imorgon, då skulle henke ta med datorn när han åker upp till jossan och lillen igen.
så skulle dom lägga upp bilder på honom på bdb bland annat! de ska bli så kul att se hur han ser ut.
han är säkert super söt, han hade mycket ljust hår, de är de ända jag vet.. och att han är grymt liten! :P haha
men nu ska jag kolla runt lite på en del bloggar innan wilma vill äta.

hejs....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0