blir så less!

jag blir så less på alla som säger "det kommer inte bli lätt att vara mamma i din ålder" nej självklart inte!
men det är de väl aldrig med första barnet? när man inte har rutinerna inne och så?

men om man tänker efter, vad är det dom flesta unga mammor / gravida klagar på? och som
jag redan uppfattar jobbigt, jo alla jävla fördommar!
det är ju folket som säger det kommer att bli jobbigt och svårt som gör det svårt!
det har väl inte med åldern att göra`? eller har det de?

men missuppfatta mej inte! för jag menar inte att jag tror att det kommer att vara problemfritt!
verkligen inte, men jag tror bara inte att det har med åldern att göra, utan att man är ovan att
behöva ta hand om en liten bebis, för det går ju inte att vara berädd på hur det kommer bli!
sen spelar det inte någon roll om man är 14 eller 65! snarare svårare att vara gammal,
som ung orkar man underhålla sitt barn mer och då får man ju ett nöjdare barn också,
och inte ett som är understimulerat!

imorgon fyller jag 16!! ;D

Kommentarer
Postat av: Madde

okej :) jaha fan va kul :) jag hade en helt underbar barnmorska som hette kristina :) hoppas du också får någon som är bra. se till att byta barnmorska om du inte gillar henne för du ska ju gå där i många månader till :P men dom flesta är jätte snälla :) jaha fyller du imorogn ;) 16 eller? :P min pappa fyller idag =) haha. jag frågade han idag om han visste vem du var då sa han jaa :P att du serverade på din pappas fest :P han ba "va är hon också me barn? nu ska jag skvallra det till petta o susanne för dom är här nu" tydligen är din pappa o petta kusiner eller va de va :P hehe

2008-06-14 @ 13:24:07
URL: http://madeleinebedoire.blogg.se/
Postat av: Madde

hehe jaa :) okej.. joo aleks vill ha ett till barn, men han vill ha ett jobb och så först. det förstår ju jag också men jag menar att vi klarade ju av mila utan jobb :P så .. men ja vet inte om jag orkar gå igenom en graviditet till nu på en gång. asså ja vill som fan men när ja tänker på allt så är de fett jobbigt :P så nu när milan börjar bli större så blir man så bekväm :P han kan ju sitta själv och typ kryper och en nyfödd bara äter och skriker och sover :P och man måste bära på dom jämt :P men ja vill ändå ja vet inte :S ja vill så jävla gärna ha många barn och helst nu :D men shit de är fett jobbigt. ja vet inte hur ja ska göra :)

2008-06-17 @ 11:04:59
URL: http://madeleinebedoire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0